„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci Operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia.“
Zvyšovanie zamestnanosti vo firme Štefan Píri PÍRI TRANS
Hlavné plánované aktivity:
V rámci danej aktivity boli do projektu zahrnuté výdavky spojené s výberom a hodnotením zamestnancov prijatých na 9 novovytvorených pracovných miest. Výsledkom tejto aktivity bolo vypracovanie odborného posudku, ktorý špecifikoval novovytvorené pracovné miesta z pohľadu pracovných a osobnostných kompetencií, náplní práce a potrieb vzdelávania. Posudok obsahoval aj konkrétne závery z výberového konania.
Obsahovala výdavky na mzdové náklady 9 novoprijatých zamestnancov.
V tejto aktivite boli zahrnuté výdavky na vzdelávanie 9 novoprijatých a 7 pôvodných zamestnancov. Okrem nákladov na vzdelávanie boli do nej zahrnuté aj náhrady mzdových výdavkov počas účasti zamestnanca na školeniach.
Školenia boli zamerané na:
Zvyšovanie jazykových zručností: anglický jazyk
Účastníci zvládli základy anglickej gramatiky, základnú slovnú zásobu, frazeológiu, výslovnosť a ďalšie hovorové aktivity potrebné pre dorozumievanie sa v bežných situáciách spoločenského styku so zahraničnými turistami na Slovensku i počas pobytov v zahraničí. Úlohou vzdelávacej aktivity bolo naučiť účastníka vzdelávania správne sa anglicky vyjadrovať v každodenných situáciách na pracovisku i mimo neho, reagovať na dané podnety, naučiť sa počúvať hovorenú reč a porozumieť jej.
Zvyšovanie jazykových zručností: nemecký jazyk
Kurz bol zameraný na komunikačné zvládnutie hovorového jazyka. Účastník sa naučil zvládať základné životné situácie v nemeckom jazyku (predstaviť sa, na návšteve, v obchode, v reštaurácii, v hoteli, u lekára, na pošte atď.), osvojil si základy najčastejšie sa opakujúcich tém rozhovorov (napr. rodina, bývanie, voľný čas, šport, hudba, cestovanie) a zoznámil sa s vybranými reáliami v nemecky hovoriacej krajine. Cvičenia mu umožnili zvládnuť gramatiku, dôkladne si precvičiť slovnú zásobu a nácvik potrebnej konverzácie.
Rozširovanie psycho-sociálnych zručností: rozvoj zamestnaneckých zručností
Účastník sa naučil reálne hodnotiť seba a situáciu, v ktorej sa nachádza na pracovisku. Kurz mu umožnil identifikovať svoje možnosti, tzn. schopnosť získať o danej situácii a sebe relevantné a správne informácie – sebahodnotenie. Ďalšou úlohou tejto vzdelávacej aktivity bolo naučiť účastníka vzdelávania zákonitostiam efektívnej interpersonálnej komunikácie a efektívne ich využívať v praxi. Zlepšenie komunikačných schopností účastníka vzdelávania sa pozitívne prejaví vo všetkých sférach jeho sociálnych vzťahov, nielen na pracovisku. Okrem toho cieľom kurzu bolo naučiť účastníkov vzdelávania identifikovať príznaky stresu a všímať si faktory podporujúce jeho vznik a pretrvávanie, získať poznatky o spôsoboch prekonávania stresu a prevencii tohto nežiaduceho javu. Poznatky o niektorých aspektoch psychohygieny a nácvik relaxačných metód umožnia zamestnancom podniknúť efektívne kroky týkajúce sa zvládnutie a prekonanie stresu na pracovisku, ktorý negatívne vplýva na každodenný život na pracovisku
Účastník vzdelávania musí byť schopný na základe získaných nových vedomostí a zručností primerane sebavedomo prezentovať svoje schopnosti.
Pozornosť zo strany lektorov bola venovaná aj asertívnemu správaniu a mobbingu na pracovisku.
Ďalším cieľom vzdelávacej aktivity bolo naučiť pracovať účastníka vzdelávania so strategickými nástrojmi rozvoja ľudských zdrojov – tvorbou, realizáciou a evaluáciou vzdelávacieho plánu a samotných vzdelávacích aktivít. Kurz poskytol informácie i o využití informačno-komunikačných zručností v práci zamestnancov pri rozvoji zamestnaneckých zručností.
Cieľové skupiny:
Cieľovou skupinou boli zamestnanci firmy Štefan Píri PÍRI TRANS, ktorí sa dostávajú do kontaktu so zahraničnými turistami, pričom účasť v spomínaných vzdelávacích kurzoch im umožnila zdokonaliť sa v jazykových zručnostiach a efektívnej komunikácii na pracovisku a mimo neho. Vybraní zamestnanci boli zaradení do vzdelávacích kurzov s cieľom zvýšiť si kvalifikáciu a udržať si svoju pozíciu v zamestnaní.
Cieľovou skupinou boli aj noví zamestnanci, prijatí na 9 novovytvorených pracovných miest vo funkciách recepčný – recepčná (3 miesta), kuchár - kuchárka (2 miesta), čašník - servírka (2 miesta), chyžná (2 miesta) a údržbár (1 miesto).
Propagácia projektu:
Propagácia projektu bola realizovaná počas celého jeho trvania. S propagačnými materiálmi sa mohli návštevníci firmy stretnúť na:
Okrem toho bol pri zahájení projektu publikovaný článok o zahájení projektu a jeho plánovaných aktivitách.
O názoroch turistov a návštevníkov na kvalitu služieb reštauračného zariadenia, hotelu a ním poskytovaných služieb sa vedenie podniku malo možnosť dozvedieť z realizovaného marketingového prieskumu realizovaného v roku 2011.
Členmi riešiteľského tímu boli vypracované 2 druhy dotazníkov - zamerané na reštauračné a hotelové služby, ktoré sú nepretržite k dispozícii turistom a návštevníkom zariadenia a poskytujú vedeniu firmy okamžitú spätnú väzbu o kvalite alebo vzniknutých problémoch, ktoré je možné okamžite riešiť.